Ψήφισμα κατά της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στα Νέα Μάλγαρα και στη Χαλάστρα αλλά και των μετωπικών Ωραιοκάστρου επί της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, εξέδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο κατά τη χθεσινή τακτική συνεδρίαση (10-7-2018). Με το ψήφισμα ζητείται η ακύρωση του σχεδιασμού κατασκευής πλευρικών διοδίων στα Ν. Μάλγαρα και στη Χαλάστρα, η μεταφορά του υφισταμένου σταθμού διοδίων Ν. Μαλγάρων περί το 1,5 χλμ προς Αθήνα και η ακύρωση λειτουργίας των διοδίων Ωραιοκάστρου. Σε διαφορετική περίπτωση κατά την οποία η κυβέρνηση δεν θα ακούσει τη γνώμη της αυτοδιοίκησης, ζητείται η διά βίου απαλλαγή των κατοίκων του Δήμου Δέλτα από την πληρωμή διοδίων στους συγκεκριμένους σταθμούς.
Επίσης, αποφασίστηκε να κληθούν ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απ. Αντωνούδης και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρ. Ξενόφος για να εξηγήσουν με ποιο σκεπτικό τίθεται ο Δήμος Δέλτα σε κλοιό διοδίων.
«Είναι απαράδεκτη η απόφαση της κυβέρνησης, τη στιγμή που υπάρχει εδώ και χρόνια πρόταση της τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία θα έλυνε το πρόβλημα της εισόδου των βαρέων οχημάτων στα χωριά μας. Δεν είναι αυτός ο πραγματικός στόχος, που μας πετά η κυβέρνηση ως τυράκι, η επιβολή διοδίων έχει καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα και μάλιστα οι μόνοι Θεσσαλονικείς που θα πληρώνουν για να πάνε στη… Θεσσαλονίκη θα είναι οι κάτοικοι των Νέων Μαλγάρων, των Κυμίνων, της Βραχιάς, της Χαλάστρας, του Ανατολικού, των Διαβατών και της Νέας Μαγνησίας, αλλά και οι εργαζόμενοι στη ΒΙΠΕ Σίνδου και Καλοχωρίου. Και φυσικά θα επιβαρυνθεί κυκλοφοριακά όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου μας. Όποιος δεν τα βλέπει αυτά, εθελοτυφλεί και παίζει παιχνίδια σε βάρος των δημοτών μας» δήλωσε ο Δήμαρχος Ευθ. Φωτόπουλος.
Το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος έχει ως εξής:
«Με αφορμή την απόφαση της κυβέρνησης για τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στις εισόδους – εξόδους των Δημοτικών Κοινοτήτων Νέων Μαλγάρων και Χαλάστρας, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Δέλτα εκφράζουμε την κάθετη αντίθεσή μας στον κυβερνητικό σχεδιασμό, τον οποίο θεωρούμε θεσμικά έωλο, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη την εδώ και πολλά χρόνια εκπεφρασμένη άποψη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και πρακτικά εσφαλμένο.
Είναι βεβαίως ένα χρόνιο αίτημα του Δήμου μας η αποτροπή των οδηγών (ιδίως βαρέων οχημάτων αλλά και οδηγών ΙΧ) από το να παρακάμπτουν τα διόδια, περνώντας κατά εκατοντάδες καθημερινά μέσα από τα χωριά μας, κάτι που αναμφισβήτητα είναι επικίνδυνο για παιδιά και πεζούς εν γένει, δημιουργεί μεγάλες ρωγμές στις κατοικίες που βρίσκονται στην πορεία των φορτηγών και καταστρέφει το –ούτως ή άλλως ακατάλληλο για τέτοια χρήση- οδόστρωμα.
Το αίτημα αυτό μπορεί να ικανοποιηθεί με τρόπο απλούστερο, λιγότερο δαπανηρό και σίγουρα δικαιότερο για τους κατοίκους του Δήμου Δέλτα ως εξής: με τη μεταφορά του υφιστάμενου σταθμού διοδίων Ν. Μαλγάρων κατά 1,5 χλμ προς την Αθήνα. Ούτως ή άλλως, ο σταθμός αυτός είχε κατασκευασθεί πριν ακόμη ολοκληρωθούν η ΠΑΘΕ και η Εγνατία Οδός και, κατ’ αυτή την έννοια, απαιτείται μια «επικαιροποίηση» ως προς τη θέση τους στο νέο οδικό χάρτη.
Να ληφθεί υπόψη το απαράδεκτο γεγονός ότι με τον συγκεκριμένο κυβερνητικό σχεδιασμό για την μετακίνησή τους από και προς τη Θεσσαλονίκη, η οποία απέχει μόλις 15-20 χλμ, επιβάλλονται διόδια στην ουσία στους κατοίκους ΜΟΝΟ των Δημοτικών Ενοτήτων Αξιού και Χαλάστρας. Στην πραγματικότητα θα πρόκειται για διόδια σ ε αστική διαδρομή.
Επιπλέον, ο σταθμός διοδίων Ωραιοκάστρου στην εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, που ισοδυναμεί επίσης με επιβολή διοδίων σε αστικό δρόμο, είναι ομοίως άστοχος, άδικος και καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα σε βάρος των κατοίκων και των εργαζομένων στο Δήμο μας και ευρύτερα των όμορων Δήμων και ολόκληρης της Θεσσαλονίκης, θα επιβαρύνει δε κυκλοφοριακά το παρακείμενο εσωτερικό οδικό δίκτυο.
Με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, είμαστε ο μοναδικός Δήμος που θα περικλείεται πλέον από 3+1 σταθμούς διοδίων, καθώς η πρόσβαση από και προς Θεσσαλονίκης όπως γίνεται μέχρι σήμερα θα περνά από τα παραπάνω διόδια.
Κατόπιν τούτων, ζητούμε:
-την ακύρωση του σχεδιασμού κατασκευής πλευρικών διοδίων στα Ν. Μάλγαρα και στη Χαλάστρα
-τη μεταφορά του υφισταμένου σταθμού διοδίων Ν. Μαλγάρων περί το 1,5 χλμ προς Αθήνα
-την ακύρωση λειτουργίας των διοδίων Ωραιοκάστρου
-την, σε διαφορετική περίπτωση, διά βίου απαλλαγή των κατοίκων του Δήμου μας από την πληρωμή διοδίων στους συγκεκριμένους σταθμούς
Τέλος, υπογραμμίζουμε ότι είναι αδιανόητο και αντιδημοκρατικό η κεντρική κυβέρνηση να αποφασίζει ερήμην της αυτοδιοίκησης και εν προκειμένω του Δήμου Δέλτα και των απόψεων – προτάσεων που εκφράζει ρητά εδώ και 20 χρόνια για το συγκεκριμένο θέμα».